De pen

83

Henk Veltman, Augustus 2009

Hallo ik zal mij even voorstellen, mijn naam is Henk Veltman. Al jaren leek het mij geweldig om te gaan model vliegen. Maar ik had nogal wat verhalen gehoord over hoe duur het vliegen was en over de zeer kostbare vliegtuigen. Op de fly-in in 2005 ging ik met mijn vrouw Monique “even” kijken. Je snapt het al “even” was het dus niet ik werd er compleet door gepakt. Super vond ik het en ook heel gezellig. Al snel kwamen we met Abel in gesprek, en toen was het maar even, of ik had via Abel met Kevin afgesproken om te gaan lessen. Alle indianenverhalen over dat het vliegen zo duur was waren toen al uitgelegd, En ja, je kunt ook vliegtuigen van duizenden euro’s aanschaffen. Maar dat hoeft niet. Kevin heeft me geholpen een zender en trainer te kopen. Hoewel het wat langer duurde voor ik mijn brevet haalde, de leeftijd he, vind ik het vliegen geweldig. Zodra ik mijn brevet had heb ik een Calmato laagdekker gekocht. En zoals iedereen wilde ik er nog meer. Een Grauntner kwam er bij, en daar moet ik het voorlopig even mee doen, maar je weet nooit wat je tegen komt, dus mijn laatste is dit zeker niet. Zodra het mooi weer is, wil ik vliegen, alleen door onze verhuizing, verbouwing enz…, ben ik dit seizoen even wat minder op het veld te vinden, maar I’ll be back!!!. Als het tegenzit ( noodlanding of zo) helpt Kevin me weer de lucht in. In de toekomst wil ik dit allemaal graag zelf kunnen, misschien een ideetje voor de club, les in herstel werkzaamheden of misschien zelfs vliegtuigen bouwen met een groepje. Goed voor de saamhorigheid ….. De fly-in vind ik telkens weer super, wat een geweldige vliegtuigen en heli’s en dan de piloten, die er dan hun kunsten mee vertonen en die sfeer super.

 

73

Kevin Newton, December 2008

Hallo ik ben Kevin Newton, Mijn eerste aanraking met modelbouw was met een schaal 1:10 brandstof auto op Curacao rond het jaar 2000. Ik ben toen een paar vliegers tegengekomen op een modelvliegveld langs de kust en ik vond dat ook wel een uitdaging. en ik ben daar gelijk maar gaan vliegen, mijn eerste lesvliegtuig was een (U Can Do 3d), Ik dacht gelijk maar de moeilijkste voor de eerste keer. Na 3 keer rondvliegen vond de eigenaar dat ik hem wel mocht landen. Sindsdien was het vrij makkelijk, ik heb toen een (Cap232) met Saito 27 cc aangeschaft en ben daar mee aan vliegen. Ik heb er wel heel weinig mee gevlogen want ben in het jaar 2004 ben ik naar Nederland verhuisden heb de vliegkist kaal in een doos verpakt om mee te nemen naar Nederland, maar hij is helaas nooit aangekomen. Ik had gelukkig de motor, zender, etc los meegenomen. Ik heb geld van de verzekering ontvangen maar dat was niet veel want ze betaalden per gewicht, maar ja een kaal toestel weegt niks en ik kreeg maar 20 euro per kilo. Daarna heb ik toen een trainer 0 van hype aangeschaft ,in de toen bestaande modelbouwwinkel in Schoonebeek die alles in uitverkoop had wegens sluiting van het bedrijf en dat kwam mij goed uit. Ik ben toen gaan rond kijken waar ik kon vliegen en ben zo via internet bij mvck uitgekomen. Destijds heb ik daar Joop ontmoet die mij weer ff de vlieggevoelens weer wou teruggeven. Joop heeft hem in de lucht gekregen, en ik heb toen wat rondgevlogen en ik ben maar gelijk geland en opgestegen, het was allemaal heel gebleven. Ik ben toen gelijk mijn vliegbrevet gaan halen. Op een geven moment wil je weer meer en heb toen een Laser van Joop overgenomen waar mijn Saito op kon, zodat dat ik weer wat kon stunten. en voor je het weet….heb je de garage volhangen met heel wat toestellen. Even het verhaal over het lesgeven, Mijn vriendin vond het modelvliegen ook wel een leuke hobby en ik heb haar als eerste vliegles gegeven, via een leraar-leerling kabel, Ilona heeft ook haar vliegbrevet gehaald. Sindsdien is het een beetje uit de hand gelopen om voor het gemak vliegles te geven (Kevin heeft toch een leerling kabel, dus hij kan wel ff een rondje vliegen) wat eigenlijk niet de bedoeling was. Toevallig was Joop gestopt met lesgeven. Wat dan eigenlijk wel goed uit kwam zodat ik dan vliegles kon geven aan de nieuwe clubleden van de vliegclub.

Ik geef de pen door aan Henk Veldman

 

74

Herman Harmers, April 2008

Deze keer een oudgediende in “de pen”. Ik ben in aanraking gekomen, met deze mooie hobby door een oom. Deze man heeft mij leren vliegen met mijn eerste modelvliegtuig, een zwever, van Graupner genaamd Amigo II, ergens op een weiland bij Meppel. Dat was in 1981. Daarna ben ik een poosje lid geweest bij OLC (als eenzame zweefvlieger), totdat ik via Huib de Bruyn op de Exloër Heide hoorde over de MVCK, waar wat meer aan zweefvliegen gedaan werd. Dus toen ben ik lid geworden. Dat was in 1986. Mijn lidmaatschap heeft helaas een kleine onderbreking gehad (2003-2005), maar gelukkig ben ik weer terug. Mijn eerste motorkist was een blauwe Parat van Robbe, deze heb ik van een tekening gebouwd. Na een maand heb ik hem door een stuurfout gecrashte, waarbij de romp in drie stukken lag. De vleugel was onbeschadigd en die heb ik maar op de zolder gegooid. Daarna heeft het motorvliegen een hele tijd stil gelegen, totdat ik in 1992, weer een romp voor de Parat heb gebouwd. Daar ben ik zo nu en dan mee gaan vliegen. Toen voor de zoveelste keer het hoogteroer bij de landing afbrak, heb ik de Parat aan de kant gezet en heb ik een Tiger 2 gekocht. Daar vlieg ik nu nog steeds mee. Daarna heb ik een 1:4 schaal Piper Cub van Pilot gekocht en gebouwd, ook die heb ik nog steeds. Jaja, de eerste total-loss crash is nog steeds niet geweest. De laatste aanwinst is een ARF van Graupner, een Extra 300S in Patty Wagstaff uitvoering. Het zweefvliegen heb ik trouwens nooit helemaal aan de kant gezet. Na de Amigo II kwam een Dädalus van Simprop, daarna een eigenbouw hellingzever. (nu in bezit van Tonnie Bakker). Daarna, in 1984, heb ik een 3 meter lijnzwever, genaamd “Beo” gebouwd, deze heb ik nog steeds. Laatste keer dat die gevlogen heeft is een hele tijd geleden(bovenop de Big Lift van Joop). En sinds een paar jaar heb ik een elektrozwever van Robbe, de Seagull 2200. Het vliegen ligt nu een beetje stil omdat ik sinds 5 april 2007 vader ben geworden en daar gaat een hooptijd in zitten. Daarnaast heb ik nog een andere liefhebberij, namelijk oude BMW’s, en ook dat kost tijd. Hopelijk is in 2008 alles weer een beetje normaal, zodat ik de Piper weer eens van stal kan halen, want daarmee vliegen mis ik het meest. Groeten, Herman Harmers

Ik geef de pen door aan Kevin Newton

 

75

Christiaan Hof, November 2007

Hoi, mijn naam is Christiaan Hof en ik ben sinds Juni 2006 lid van de Modelvliegclub Klazienaveen. Sinds november 2001 houd ik me bezig met helivliegen. Ik ben begonnen met een elektroheli namelijk de EP concept van Kyosho. Met deze heli heb ik mij zelf achter het huis leren vliegen. Een jaar later heb ik mijn eerste brandstof helikopter gekocht, de Caliber 30 van Kyosho (Wat een erg fijne helikopter is om mee te vliegen). En ik heb ook nog een Electro heli de Logo 16, waar sinds kort een schaalrompje om zit. Een paar jaar geleden ben ik ook begonnen om zelf een heli te maken, wat met ups en downs tot dusver aardig is gelukt. Als deze heli honderd procent goed is komt deze in een schaalromp te zitten De bouw van de heli kun je op mijn site zien. In februari 2006 heb ik een nieuwe heli gekocht. De Caliber 5 van Kyosho dat is een erg snelle en krachtige heli maar lust ook wel behoorlijk wat brandstof. maar goed, voor wat hoort wat.

Ik geef de pen door aan Herman Harmers

 

76

Henry Ludwig, Mei 2006

Bij deze mijn bijdrage aan de pen . Het begon allemaal op mijn 9e verjaardag, ik ben toen samen met mijn vader begonnen met modelvliegen. Ik ben mijn hele leven eigenlijk al betrokken geweest met het modelvliegen, maar op mijn 9e verjaardag ging het toch echt gebeuren. Samen lessen met mijn vader en toen ik 13 jaar oud was heb ik mijn brevet gekregen. Tot mijn 14e heb ik nog gevlogen op Odoorneveen, maar de afstand was te groot voor mij. Toen en ben ik bij deze club terecht gekomen . De meeste vliegtuigen van mij hebben hier ook hun einde gehad hahahaha. Maar ik kan ze nu nog met 2 handen tellen. Ik heb nu nog 4 toestellen waarmee ik vlieg, de Funtastic (maar dat weet iedereen zo’n beetje al). De Starion die ik van mijn vader heb overgenomen. De zwever, en een edge 540. Bij deze mijn bijdrage aan de pen, Het heeft even geduurd, maargoed. mvg. Henri Ludwig

Ik geef de pen door aan Mike Vonk

 

77

Joop Lippold, Maart 2006

Hallo ik ben Joop Lippold. Ik vlieg sinds mijn 17e en heb dit geleerd van Gerrit de Groot, het was toen veel familie. Ik vlieg nog altijd met veel plezier, en geef ook vliegles. Ik heb in de loop der jaren veel meegemaakt op het veld, veel gezellige uren heb ik er door gebracht. Heb al verschillende toestellen gehad, een van mijn favorieten is de xtra 300 en mijn fourstar. Sinds kort doe ik ook aan helicopter vliegen, dit is voor mij een heel nieuwe uitdaging, het is wel moeilijker dan gewoon vliegen, een stuur foutje en daar gaat ie. Roelof geeft mij goede tips, waar ik heel veel aan heb.(bedankt Roelof). Ook in huis vliegen is tegenwoordig een van mijn hobby’s, dit gaat super goed met een mini electro heli. Geralda is er ook super blij mee, met die heli boven haar hoofd en dan die as van de sigaretten echt leuk dat vliegt nog harder in het rond dan de heli hahahaha. Maar goed het heeft lang geduurd voor dat ik iets heb geschreven maar bij deze dus.

Ik geef de pen door aan Henri Ludwig.

 

85

Henk Bos, Januari 2006

Hallo ik ben Henk Bos, Sinds kort lid van de club. Ik ben er eerst en keer geweest om te kijken hoe het gaat met dat modelbouw en toen kwam ik Harry tegen en die vroeg of ik ook wou vliegen en dat leek me zeer leuk. Maar ik moest mijn vrouw nog zo ver krijgen en dat is me gelukt. Toen heb ik op de marktplaats en vliegtuig gezien met alles er bij voor weinig geld, dus die heb ik toen gekocht. en toen ben ik weer heen gegaan naar de vliegclub ben lid geworden. Ik krijg nu les van Joop en dat bevalt me goed, dus Joop zo door gaan met vliegles geven. Maar ik heb nu al drie vliegtuigen en de hobby wordt steeds groter, maar ik doe het met plezier. Maar mensen ik heb nu niet meer te vertellen dus ik zet er maar en punt achter. groetjes Henk Bos

ik geef de pen aan Joop

 

88

Roelof Winkel, December 2007

Mijn naam is Roelof Winkel en ik ben sinds augustus 2005 lid van de modelvliegclub. Ik ben zo`n 3 jaar geleden begonnen te vliegen met een tweedehands elektro helikopter. een standaardhelikopter de Eco 8. Die vloog dus voor geen meter en na diverse aanpassingen uitgevoerd te hebben was de heli er klaar voor. Drie middagen heb ik les gehad van Joyce Meier, die in Odoorn een vliegschool voor elektro helikopters heeft. (echt iemand die er veel verstand van heeft).In 2004 heb ik zelf mijn eerste elektro heli gebouwd (Logo 16 , deze was een slag groter dan de Eco 8 en ook een keer zo zwaar. Het bleek dat dit ook een prima toestel is die mooi strak aan de knuppel hangt. Op een dag zag op internet een mooi elektro zwevertje, dus die heb ik erbij gekocht en dacht zo op een zaterdag bij een boerin het weiland te gaan vliegen, niet dus !!!!!!!! Dat was mijn eerste crash. Er volgden nog 3 en toen heb ik maar besloten om lid te worden bij de vliegclub. Na goed advies van de vliegers kan ik hem nu aardig in de lucht houden, (het is wel rustiger dan heli vliegen).Internet is een prachtig medium, daar heb ik mijn laatste trainerkist gekocht. Ook weer dankzij ondersteuning en enthousiasme van de medeclubleden vliegt dit toestel top Èèn week daarna, had het veld van Modelvliegclub Klazienaveen de eer om de eerste crash van mijn elektro heli mee te maken. Best wel even sneu, eigen schuld, maar ik heb hem inmiddels weer in de lucht. Wat mij opgevallen is bij de club, dat iedereen bereid is om elkaar te helpen en men een beginneling niet aan zijn lot overlaat. Top !!!!! Ik hoop nog vele vluchten op het mooie Veld tussen Erica en Klazienaveen te maken.

Ik geef de pen door aan Henk Bos

 

78

Henk Reinders, Mei 2005

Mei 2005 Hier dan mijn bijdrage aan “de pen”. Door Henk Reinders In 1965 ben ik begonnen met het bouwen van modelzwevers. Er zat geen besturing in en er werd meegevlogen. op de heide achter het zwembad in Exloo. De zwevers werden opgetrokken tot 50 a 100 meter waarna erachteraan gerend moest worden om te zien waar ze neerkwamen. Op deze heide kwam ik in contact met andere modelvliegers die hun modellen met eigenbouw zend- en ontvangapparatuur bestuurden. De meesten stuurden met slechts één kanaal. Eén maal op het knopje drukken was links, twee maal snel drukken was rechts. Zwevers waren op deze manier vrij goed te besturen. Met hulp van een modelvlieger die van het zelfbouwen van radio-apparatuur verstand had heb ik zo ook mijn zender en ontvanger gebouwd. Na zo enige jaren gevlogen te hebben heb ik in Duitsland mijn eerste radiobesturing gekocht. In 1971 waren we met 12 modelvliegers op de heide in Exloo aktief. Net genoeg om een club op te richten. De Emmer Luchtvaart Club. ( E.L.C.) Enkele van de vliegers op de heide zullen een aantal van ons wel gekend hebben. Ko Bruining en Bert Blok. Fotograferen is ook altijd al een hobby van mij geweest. Op de heide in Exloo heb mijn eerste luchtfoto’s met een Westerly gemaakt. Een andere hobby is tekenen en schilderen. De laatste jaren vlieg ik alleen maar met de Piper J3 van Toni Clark. De Piper kan een foto- of videocamera meenemen waarmee ik opnames maak voor “het Drentse Landschap”. Op 30 april heb ik met de Piper op drijvers gevlogen waarvan hierbij een foto.

 

79

Berend Kap, Oktober 2004

Lang gewacht Niet stil gezwegen Nooit gedacht Toch gekregen. Bij deze Hallo Allemaal. Ik kreeg een vliegtuig van Robert Wolken. Wij wilden samen gaan modelvliegen. Na tel keren op het veld te zijn geweest, was er niemand aanwezig voor het verstrekken van informatie. Eindelijk op het veld kwamen we Joop Lippold en Jan Prins tegen. Na informatie gevraagd aan Jan Prins om te leren vliegen, ( ik had een laagdekker, dat was een klem) lachte hij mij meteen uit ( die Klem had hij jaren daarvoor zelf gebouwd maar ik wist ja niet wie Jan Prins was ja.) Na informatie van Jan gekregen hebben kreeg ik een tekening van een Charter, een aantal weken bouwen en ik kwam weer met een volgend vliegtuig op het veld . ( de Charter)Na wat uitleg hoe het allemaal werkte, keek Jan naar mijn zender. Dat was een Economic van Robbe. Toen werd er al sceptisch gedacht, dat dit wel goed was. Voor de eerste keer zette Joop de charter in de lucht. En ik stond naast Joop om te leren vliegen met de kriebels in de buik. Hij zette alle trimmers in de hoek. Startte de boel en vloog hem de lucht in. Toen vroeg hij ; Wil je het ook even proberen???????Ik zei jawel, en jawel hoor het ding vloog alle kanten op behalve de goede. Ik met een bult lawaai ( WAT IS DAT NOU!!!!!) Ik het bakje terug, de schrik in de benen, en Joop maar lachen. Het is goed gegaan behalve met de zendapparatuur. Die zei bekijk het maar ik doe het zelf wel. En honderdtal meters van het veld weggevlogen te zijn zegt Joop je kunt hem wel halen, Berend. En wat zag ik tot mijn grote opluchting, wonder boven wonder hij was niet stuk. Dit is nu ongeveer 10 jaar geleden en ik loop een vlieg nog steeds op het veld. Zit inmiddels ook in het kantinebeheer. En activiteiten bestuur samen met Harry van Ginkel, Hendry Hoogenberg die ook veel voor ons regelt en Jan Prins niet te vergeten, Dit een beetje over mij.

Ik geef de pen bij deze aan Henk Reinders. Met de vriendelijke groeten Berend Kap.

 

80

Hendry Hoogenberg, Juli 2003

Voor iedereen die dit leest. Mijn naam is Hendry Hoogenberg en ik woon al 40 jaar in Zwartemeer. Ik ben al bijna 18 jaar gelukkig getrouwd met Sylvia en ik heb 1 zoon Geert junior van bijna 4 jaar oud, benoemd naar mijn vader. Ik ben lid geworden van de MVCK door mijn neef en geweldige doorgever van de pen, waar ik eigenlijk helemaal niet zo blij mee ben Jan Prins. Ik heb aan Jan eigenlijk mijn vliegtuigen te danken want hij heeft ze allemaal voor mij gebouwd. Ik vlieg nu met een Piper J3 en ik heb ook nog een mooie Piper Pawny, die ik meer voor mijn museum heb. Ik heb sinds kort ook van Jan allemaal schaalmodellen gekocht. Het bouwen vind ik helemaal niet leuk daarom koop ik ze kant en klaar. Ik ga liever een week werken, dan een avond plakken vlieg ik eens een keer een beetje schade, wat heeeeel lang geleden is dan laat ik dat over aan mijn GROTE vriend BEREND ook een geweldige peer (slijm….). Berend is tevens ook ons kantine meisje samen met Harry. Gewoon doorgaan dames, want als de kantine weer draait dan is er weer een beetje lol aan. Ook lekker bakkie is heel belangrijk. Verder hebben wij een gezellige club met een geweldige penningmeester en sinds kort een secretaresse, maar een voorzitter hebben wij volgens mij niet dus wie stelt zich beschikbaar. Het goed laten draaien van zo’n club eigenlijk best wel moeilijk. Met zo weinig mensen het veld en de rest erom toe te onderhouden. Het veld is niet best, veel water en niet mooi vlak maar wie weet komt er nog eens een dikke sponsor Ik wil eigenlijk een oproep doen aan alle leden van de MVCK, om elke eerste zondag van de maand naar het veld te komen voor een gezellige dag vliegen. Je mag natuurlijk iedere dag komen, maar de eerste zondag van de maand is gewoon voor iedereen die van een beetje gezelligheid houd. Niet verplicht maar toch zou het mooi zijn, om gewoon te denken ik moet op die eerste zondag naar het veld. Weer of geen weer naar het veld toe naar mijn vlieg vrienden en vriendinnen. Ik wil nog wel doorgaan er moet ook maar eens een ander aan het woord

Ik geef de pen door aan mijn plak vriend en kantine medewerker Berend Kap.

 

8182

Jan Prins, Mei 2002

Ik ben Jan Prins en heb van Abel de pen gekregen. Ik ben bijna vanaf het begin lid van de vliegclub MVCK. Mijn voorkeur zijn schaalmodellen op een kwart van de ware grootte die ik kan motoriseren met een 38 cc. benzinemotor. Ik ben begonnen te vliegen met een Westerly. Daarna langzamerhand overgestapt op semi-schaalmodellen, waarbij mijn voorkeur uitgaat naar dubbeldekkers, met name de Tiger Moth. Van dit model heb ik er nu reeds vier in verschillende groottes gebouwd. De laatste is een kwart-schaalmodel, die gebouwd is uit een bouwdoos van Pilot. Deze had wel enige aanpassing nodig, met name de verspanning. Dit stelde niet zo veel voor en heb dit veranderd in het systeem van Tony Clark. Het model heeft een spanwijdte van 225 cm en staat nu te wachten op zijn eerste vlucht. Ik hoop dit te doen voor het snertvliegen. Deze traditie zal, als alles doorgaat, weer in ere worden hersteld. Het is maar goed dat er nog enkele fanatieke modelvliegers zijn die proberen de club in leven te houden d.m.v. onder andere bovengenoemde activiteit. Ik hoop dan ook dat deze dag doorgaat en het een groot succes zal worden. Het is namelijk jammer dat zoiets in z’n geheel moet uitgaan van zo’n klein clubje, want naar ik heb vernomen is het vanuit het dagelijks bestuur zeer rustig. De meeste nieuwe vliegers kennen onze voorzitter alleen van naam. Dit is mijns inziens geen goede zaak!!! Onze secretaris is na een beetje kritiek ook al opgestapt, maar gelukkig is Miranda van Ginkelbereid grotendeels zijn taak over te nemen. HULDE. Zo, dit was wat ik kwijt wilde. Hopelijk voor iedereen in de toekomst veel goede vluchten en komt allen naar onze snertdag.

Bij deze geef ik de pen door aan Hendry Hoogenberg.

 

86

Abel Weggemans, Oktober 2001

Verplicht spontaan of spontaan verplicht heb ik “DE PEN” over genomen van Miranda. Door de vervelende omstandigheden van de oogziekte van Peter is het hem niet gelukt om de internetsite van onze club optimaal bij te houden. Van deze kant wensen wij Peter beterschap toe. Door een aantal leden is toen het idee gedaan om even een nieuwe site te maken. Computermuis Miranda heeft deze uitdaging aangenomen om een nieuwe site op te zetten (petje af). Na een bezoekje op het internet om de nieuwe site te bekijken en natuurlijk gelijk een mening geven is niet eenvoudig. Je gaat heel nauwkeurig elk onderdeel van de site even spontaan doorlichten. Als penningmeester ben je gewend om bijna alles even tegen het licht te houden, dus ook deze site. Mijn mening geven is niet eenvoudig, het enige wat ik hierover kwijt kan is dat het een leuke en goede opzet is geworden. Bij deze dan ook de oproep om leven in deze site te houden. Over het ontstaan van onze club heb ik al eens een stukje geschiedenis op schrift gezet en is te lezen op deze site. Graag zou ik wat meer respons zien van diverse leden, er zijn m.i. nog steeds leden die denken van iemand anders doet het wel even. Deze iemand anders zou iemand kunnen zijn, die ook zo gaat denken. Het zal verstandig zijn om het niet zover te laten komen. Door meerdere oorzaken is het helaas niet mogelijk geweest om 25 jaar MVCK te organiseren. Op de komende jaarvergadering zal het een en ander uit de doeken worden gedaan. Mijn dank gaat tevens uit naar Berend, onze kantinechef (mijn Truus). Hij is druk doende om het clubgebouw weer een nieuw leven in te blazen. Het is toch heerlijk om geen gesleep meer te hebben van meegebrachte koffie en fris van thuis. Dus, beste vliegers, er is op het veld weer koffie en frisdrank e.t.c. tegen een redelijke vergoeding te verkrijgen. Mocht er echter niemand aanwezig zijn in de kantine en je wilt iets gebruiken op de tafel staat een potje om de bijdrage in te doen. Zondag 29 augustus j.l. waren wij op uitnodiging van de twee voetbalclubs in Klazienaveen aan de Planeet aanwezig om een kleine vliegshow te geven bij de heropening van de nieuwe velden. Helaas is het voor twee vliegers niet erg goed afgelopen, t.w. Huib en Riekus, beiden hebben vermoedelijk een storing van buiten gehad. Tot zover mijn bijdrage aan deze pen, met enkele mededelingen van huishoudelijke aard.

Bij deze Geef ik graag “de pen” door aan Jan Prins. Met vriendelijke groet, Abel.

 

84

Miranda van Ginkel, Mei 2000

Nieuwsgierig? Tuurlijk. Middels door deze pagina wil ik elke maand een persoon van de club een stukje laten plaatsen. Laat ik beginnen bij mezelf. Zal me ff voorstellen. Ik ben Miranda van Ginkel en ben als eerste en niet lid van de club (oei) Mij is gevraagd of ik een nieuwe internet-site voor de club wilde maken, daar ik niet veel van rc vliegtuigen weet maar wel van computers, dus bij deze. Heeft iemand nog iets leuks te vertellen of een vraag dan kan je mij even mailen. Mijn man en zoon zijn wel met het virus besmet, verder hebben we nog een dochter van 13 die vliegen niet leuk vindt. Ikzelf houd meer van accordeon spelen en computers en heb nog teveel andere hobby’s. Maar goed, genoeg over mijzelf. Ik hoop dat degene aan wie de pen doorgegeven is, ook een stukje over zichzelf wil vertellen, en zijn hobby’s wil vertellen.

Bij deze geef ik de pen graag door aan Abel Weggemans onze Penningmeester.